La bassa dels ànecs de La Roca del Vallès

Aquesta passejada és perfecta per a fer amb nens o per adults un dia d’aquells que dius “ai vull passejar una mica per la natura sense suar la cansalada”.

Aparqueu el cotxe al final del carrer de l’Església de La Roca del Vallès (tranquils, després ja anireu a comprar a La Roca Village).

La Roca del Vallès

Església de Sant Sadurní. La Roca del Vallès

Camineu deixant el poble enrere i us trobareu a mà dreta un caminet. Si passeu de llarg, veureu un carrer sense cases a l’esquerra i a continuació un riuet (el Mogent). El caminet, sempre avall, encara que us sembli que us fiqueu al mig d’enlloc, fins a arribar a un rec ple d’aigua.

El rec al costat del riu Mogent

Seguiu pel rec i gaudiu de l’ombra i la tranquil·litat. El castell el teniu dalt del turó a la dreta, tapat pels arbres. 500 metres més endavant el rec continua, però hi ha una mena de porta de ferro i el camí puja. Seguiu a tocar de la carretera fins a trobar una pista que baixa en un revolt a l’esquerra.

Veureu una granja de bestiar i una mica més enllà un circuit de motocross. El camí es bifurca. Preneu el de l’esquerra que passa per sota de l’autopista. A continuació es torna a bifurcar. Agafeu també a l’esquerra, que va resseguint el riu per una banda i camps de conreu per l’altra.

A 500 metres el camí permet continuar recte, però girem a l’esquerra per travessar el riu i prendre el primer camí a l’esquerra. Voregem el riu per l’altra costat fins a trobar l’autopista i resseguir-la uns metres. El camí segueix recte però passeu sota el pont i veureu la bassa dels ànecs. És un curiós indret per descansar i que els nanos donin menjar a les aus.

Reprenem el camí que ara és asfaltat i passar entre camps i oliveres, fins a arribar a una fàbrica enrunada. A la cruïlla prenem el camí de l’esquerra que travessa el riu i ja serem al punt d’inici.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

• Qui: apte per a tothom. Perfecte per fer-la amb menuts
  • Quan: qualsevol època de l’any
  • Desnivell: no és totalment pla, però les poques pendents que hi ha són irrellevants.
  • Distància: 3,7 km (ruta circular)
  • Ruta: veure el plànol aquí