Tancat amb pany i forrellat

Que els sants ens vigilen ja ho sabem. Però de vegades els pots descobrir passant l’estona. Això és el que em va passar visitant Montfalcó Murallat (La Segarra). Com que l’església era tancada, la meva curiositat em va fer mirar pel forat del pany. I vet aquí que em vaig trobar a Sant Pere que també em mirava des de dins agafant les claus com si algú les hi anés a prendre.

Montfalcó Murallat

Simó Pere era un pescador, que un dia va quedar copsat per les paraules de Jesús i el va seguir, convertint-se en un dels seus deixebles.

Jugant amb el seu nom, Jesús li digué que sobre aquesta ‘roca’ edificaria la seva església i li donaria les claus del Regne del Cel, paraules que han aixecat molta polseguera i discussions.

Se sol representar Sant Pere, ja gran, amb un joc de claus en una mà (les claus del cel). A l’altre, com en aquest cas, duu un llibre, que pot tractar-se de l’Evangeli. En altres ocasions es vesteix com un bisbe.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Anuncis

Deixa un comentari

